یاری نیم میلیون دلاری بنیاد ماسک برای تصفیه آب مدارس

به گزارش وبلاگ هوشمند، الون ماسک که پیشتر قول داده بود به حل معضل آب آشامیدنی شهر فلینت آمریکا در ایالت میشیگان یاری کند، حدود نیم میلیون دلار برای سیستم تصفیه جدید مدارس این شهر اهدا کرد.

یاری نیم میلیون دلاری بنیاد ماسک برای تصفیه آب مدارس

به گزارش وبلاگ هوشمند و به نقل از ای بی سی نیوز، موسسه خیریه الون ماسک، رئیس شرکت های تسلا، اسپیس ایکس و بورینگ یاری بزرگی به مدارس شهر فلینت میشیگان نموده اند تا بتوانند سیستم های تصفیه آب جدید تهیه نمایند.

این یاری 480 هزار دلاری موجب خرید سیستم های فیلتراسیون نور ماوراء بنفش را در مدارس سراسر منطقه خواهد شد.

این سیستم ها به تصفیه آب و فراهم کردن آب آشامیدنی برای دانش آموزان تا زمانی که مسئولان بتوانند راه چارهی دائمی برای بحران آب منطقه پیدا نمایند، یاری خواهند کرد. در حال حاضر آب آشامیدنی در مدرسه های فلینت به علت آلودگی با سرب در دسترس نیست.

از چهار سال پیش که شهر فلینت در ایالت میشیگان آمریکا، منبع تامین آب خود را عوض کرد، سرب در آب آشامیدنی این شهر دیده می گردد و خطراتی برای بیش از 100 هزار ساکن این منطقه به وجود آورده است.

مشکل در حدی بود که الون ماسک گفت می خواهد یک راه چاره برای تصفیه آب این منطقه پیدا کند.

اما هنوز ساکنان این منطقه از آب معدنی و فیلترهای قوی برای تصفیه آب لوله کشی استفاده می نمایند و قول داده گردیده است که این مشکل بعد از سال 2020 حل گردد!

سیستم های تصفیه جدید نهایتا تا انتها ژانویه در 12 مدرسه در سراسر این شهر نصب خواهد شد. البته این اولین بار نیست که ماسک به فلینت یاری نموده است.

ماسک وعده داده است که فیلترها را در خانه ها نیز فراهم کند و در توییتی نوشت: لطفا این تعهد من را در نظر داشته باشید که آب سالم را در هر خانه از شهر فلینت که آلودگی آب بالاتر از سطح مجاز است، تامین می کنم. شوخی نمی کنم.

برای شروع کار، وی یک آدرس ایمیل معرفی کرد که افرادی که سطح آلودگی آب آنها بالاتر از سطح مجاز است بتوانند نتایج خود را ارسال نمایند و برای تامین فیلتر آب ثبت نام نمایند.

تعیین نیست چه اقداماتی تا این تاریخ انجام گردیده است. بحران آب در فلینت از سال 2014 شروع شد، هنگامی که منبع آب شهر از دریاچه هورون و رودخانه دیترویت به رودخانه فلینت تغییر یافت.

با این حال به علت عدم تصفیه مناسب آب، سرب به آب آشامیدنی منتقل می گردد و بیش از 100 هزار نفر از ساکنان منطقه را در معرض خطر قرار می دهد.

دو تحقیق علمی نشان داد که آلودگی سرب در آب این منطقه وجود دارد و در ژانویه 2016 اعلام شد وضعیت آب منطقه اضطراری است.

در این زمان به ساکنان فلینت دستور داده شد که فقط از آب بطری یا فیلتر گردیده برای نوشیدن، پخت و پز، تمیز کردن و حمام استفاده نمایند.

در اوایل سال 2017 آب اکثر ساکنان به سطوح مجاز سلامتی بازگشت، اما ساکنین باید همچنان از آب بطری استفاده نمایند تا همه لوله ها عوض شوند و این اتفاق تا سال 2020 تمام نمی گردد.

وبسایت بنیاد ماسک نوشته است که یاری های آن به تحقیق و حمایت از توسعه انرژی های تجدید پذیر، تحقیقات و حمایت از تحقیقات فضایی انسانی، تحقیقات اطفال و آموزش علوم و مهندسی تعلق می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "یاری نیم میلیون دلاری بنیاد ماسک برای تصفیه آب مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری نیم میلیون دلاری بنیاد ماسک برای تصفیه آب مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید