هشدار وانگ یی درباره تکرار اشتباهات فاجعه بار در ونزوئلا

به گزارش وبلاگ هوشمند، دیپلمات ارشد دولت چین امروز (آدینه) در هشداری شدیداللحن نسبت به مداخله در ونزوئلا و اعمال تحریم هشدار داد: تاریخ درس روشنی نسبت به دنبال کردن همان جاده همیشگی و قدیمی فاجعه بار می دهد.

هشدار وانگ یی درباره تکرار اشتباهات فاجعه بار در ونزوئلا

به گزارش وبلاگ هوشمند، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین مرتباً از دیگر کشورها تقاضا دارد در امور داخلی ونزوئلا و ریاست جمهوری نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا دخالت نکنند. اکثر کشورهای غربی خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهوری موقت به رسمیت شناختند. ایالات متحده به گسترش شبکه تحریم ها علیه ونزوئلا از جمله بانک های حامی دولت مادورو متعهد شده است.

وانگ یی، وزیر خارجه چین در پاسخ به این سوال که آیا پکن هنوز مادورو را به رسمیت می شناسد یا تماس با اپوزیسیون را آغاز نموده است، گفت: حاکمیت ملی و استقلال کشورهای آمریکای لاتین باید رعایت گردد.

وانگ یی در کنفرانس خبری سالانه در حاشیه جلسه مجلس چین گفت: امور داخلی هر کشوری باید توسط مردم همان کشور مورد تصمیم گیری قرار بگیرد. مداخله خارجی و تحریم تنها موجب تشدید شرایط می گردد و اجازه می دهد تا قانون جنگل بار دیگر به جریان بیفتد. ما به اندازه کافی چنین عبرت هایی از تاریخ گرفته ایم و نباید همان راستا قدیمی و همیشگی فاجعه بار دنبال گردد.

این سیاستمدار چینی تاکید نمود، پکن همچنان از کوشش دولت و اپوزیسیون ونزوئلا برای یافتن راهکاری به وسیله گفت وگوی مسالمت آمیز و تضمین ثبات و امنیت مردم حمایت می نماید. به گفته وانگ یی، روابط چین با آمریکای لاتین به پیشرفت زیادی نائل آمده است و علیه هیچ طرف سومی نیست. او اضافه نمود: روابط میان دو طرف انتخابی درست است و در راستای منافع بلند مدت آنها قرار گرفته است و نباید هدف بی عدالتی و مداخله و انتقاد قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "هشدار وانگ یی درباره تکرار اشتباهات فاجعه بار در ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وانگ یی درباره تکرار اشتباهات فاجعه بار در ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید