هجوم رقبا برای جذب بازیکنان پدیده

به گزارش وبلاگ هوشمند، تیم های رقیب پدیده با اطلاع از شرایطی که برای این باشگاه به وجود آمده، مذاکره با بازیکنان این تیم را آغاز نموده اند و با پیشنهادهای وسوسه کننده، مهره های کارآمد یحیی را برای جدایی هوایی نموده اند.

هجوم رقبا برای جذب بازیکنان پدیده

به گزارش وبلاگ هوشمند ، صندلی پدیده در خاتمه نیم فصل اول، همه را شگفت زده کرد. آن هم با همه مسائل مالی بزرگ و کوچکی که این تیم را از همان هفته اول با دردسر روبرو نموده بود. حالا درست زمانی که باید این تیم به فکر تقویت و برنامه ریزی برای ادامه راهش باشد، هجوم تیم های رقیب برای مذاکره با بازیکنان پدیده، به یکی از بزرگ ترین معضل های یحیی تبدیل شده است. بازیکنانی که کمتر از 50 درصد دریافتی داشته اند و براساس بندی در قراردادهای شان می توانند به راحتی جدا شوند و به پیشنهادهای بهترشان فکر نمایند. اینجا همان نقطه ای است که سرنوشت آینده پدیده تعیین می گردد. از ادامه حضور در جمع مدعیان قهرمانی تا فرصت خودنمایی در چشم خریدارانی که در پروسه واگذاری امتیازاین باشگاه وارد شده اند.

در خاتمه نیم فصل، پدیده با 31 امتیاز در جمع بالانشین های جدول رده بندی، همه را حیرت زده نموده است. این همان تیمی است که در هفته اول رقابت ها به خاطر 760 میلیون تومان بدهی به کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال، کارت بازی بازیکنانش برای بازی با پرسپولیس صادر نشده بود. جلوی بازی بازیکنان جدید را که گرفتند، یحیی اعلام نمود با این وضعیت مقابل پرسپولیس بازی نمی نماید. مسوولان سازمان لیگ هم برای اینکه قائله ختم به خیر گردد، به او پیشنهاد دادند که دو بازیکن را از بین بازیکنان جدید انتخاب کند و بازی بدهد. بعد هم برای اینکه نیمکت تیمش خالی نماند، یحیی مجبور شد بازیکنانی که در لیستش نبودند را از روی سکوها به روی نیمکت بیاورد.

همه این اتفاقات که در هفته اول جنجالی شد، خیلی ها را به این نتیجه می رساند که پدیده قرار است مسیر سیاه جامگانی را طی کند که معلوم نیست در حال حاضر به چه سرنوشتی دچار شده است. پدیده اما با یحیی گل محمدی سرنوشت کاملاً متفاوتی پیدا کرد. تیمی که در طول چهار فصل اخیر (14و 15و 16و 17) به طور میانگین هر فصل حدود 34 امتیاز کسب نموده بود، حالا در نیم فصل با 31 امتیاز بالانشین جدول رده بندی است و یکی از مدعیان قهرمانی به حساب می آید. همه این ها اما در حالی است که این تیم با شکل و شمایلی که در هفته اول از خود نشان داده بود، می توانست مستعد فاجعه بارترین نتایج باشد.

به هر قیمتی بود اما پدیده توانست با همه مسائل مالی، با پرداختی حدود 33 درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان در صندلی مطلوبی به نیم فصل برسد. با اینکه همین 33 درصد پرداختی هم در کمال ناباوری انجام شد و اختلاف بین مسوولان شهری و مدیریت شرکت پدیده مادر، کار را برای رفع کردن مسائل مالی باشگاه سخت می کرد. این اختلاف ها همچنان پابرجاست، باشگاه پدیده هنوز واگذار نشده و هیچ تصویری از آنچه قرار است در نیم فصل دوم انتظار پدیده را بکشد، قابل پیش بینی نیست.

اینجا اما درست همان نقطه ای است که سرنوشت پدیده را در ادامه راه تعیین می نماید. اگر این باشگاه بتواند بالاخره بعد از بلاتکلیفی های بسیار، وضعیت مالکیت و تزریق پول به باشگاه را تعیین کند، می تواند بیشترین بهره را از بازار نقل و انتقالات ببرد و نیم فصل دوم را موفق تر از نیم فصل نخست طی کند. شاید تنها در چنین شرایطی بازیکنان متقاعد به ماندن در این تیم شوند و مذاکرات برای جذب بازیکنان جدید به نتیجه برسد.

چرا که علی رغم رسیدن یاری های مالی در نیم فصل نخست، بازیکنان و کادرفنی و حتی کادر مدیریتی باشگاه پدیده حتی لحظه ای بابت یک روز بعد خود مطمئن نبودند. حتی لحظه ای این اطمینان خاطر بابت پرداخت های منظم یا حتی نامنظم در باشگاه پدیده بی معنی است و همین موضوع است که ادامه کار را برای بسیاری از بازیکنان این تیم سخت نموده است و پدیده را در معرض خطر کوچ دسته جمعی بازیکنان قرار داده است.

از طرفی تیم های رقیب پدیده با اطلاع از شرایطی که برای این باشگاه به وجود آمده، مذاکره با بازیکنان این تیم را آغاز نموده اند و با پیشنهادهای وسوسه نماینده، مهره های کارآمد یحیی را برای جدایی هوایی نموده اند. حسین مرادمند، عبدالله حسینی، محمدمهدی مهدی خانی و حسین مهربان از جمله بازیکنانی هستند که بیش از سایرین در معرض پیشنهادهای رقبای پدیده بوده اند و زمزمه هایی هم درباره جدایی شان شنیده می گردد.

بازیکنانی که جدایی شان بدون شک می تواند کار را برای یحیی خیلی سخت تر کند. هرچند که او در همین مدت هم توانسته از بازیکنانی بیشترین بهره را ببرد که شاید پیش از این در تیم های دیگر تا این اندازه کارآمد ظاهر نشده بودند.

تهدید کوچ دسته جمعی بازیکنان پدیده به تیم های رقیب اما وقتی جدی تر می گردد که با توجه به وضعیت باشگاه پدیده، بندی در قرارداد بیشتر بازیکنان این تیم قرار گرفته است که در صورت پرداخت های زیر 50 درصد، امکان جدایی از این تیم را به بازیکنان می دهد. با این وضعیت پدیده با پرداختی حدود 30 درصدی، چاره ای ندارد جز اینکه با مذاکره و گفت وگو بازیکنان را به ماندن متقاعد کند.

تقویت پدیده در حال حاضر تنها از نظر فنی حائز اهمیت نیست. بحث واگذاری باشگاه پدیده همچنان داغ است و مسوولان باشگاه اگر بخواهند معدود مشتریان خود را برای واگذاری تیم از دست ندهند، چاره ای ندارند جز اینکه به هرقیمتی شده تیم را تقویت نمایند، نه تضعیف. وگرنه همین معدود مشتریانی هم که برای خرید این تیم پا پیش گذاشته اند، بعد از جدایی بازیکنان برای سرمایه گذاری ریسک نخواهند کرد.

1 - 11

منبع: ایران ورزشی

به "هجوم رقبا برای جذب بازیکنان پدیده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هجوم رقبا برای جذب بازیکنان پدیده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید