نهاد اطلاعاتی چین درباره درگیری نظامی با آمریکا هشدار داد

به گزارش وبلاگ هوشمند، رویترز مدعی وجود سندی شد که طی آن وزارت امنیت ملی چین خطاب به شی جینپینگ رئیس جمهور این کشور، درباره تشدید احساسات ضدچینی در سراسر دنیا از بابت شیوع ویروس کرونا هشدار داده و حتی پیش بینی نموده است که تداوم این فرایند می تواند رابطه پکن-واشنگتن را متاثر نموده و به تقابل نظامی میان آنها منجر گردد.

نهاد اطلاعاتی چین درباره درگیری نظامی با آمریکا هشدار داد

ظاهراً این گزارش اوایل ماه میلادی گذشته (آوریل)، به سران چین ازجمله شخص رئیس جمهور ارائه و اینگونه نتیجه گیری شده است که احساسات ضدچینی در بالاترین سطح خود از زمان وقوع حادثه میدان تیان آن من در سال 1989 است.

به ادعای افراد آگاه به این گزارش امنیتی، در بدترین سناریوی موجود، باید انتظار وقوع درگیری نظامی میان 2 قدرت جهانی را نیز داشت.

البته این سند به رؤیت رویترز نرسیده و این خبرگزاری تنها بر حسب شنیده ها، از وجود گزارش ارائه شده از سوی نهاد امنیتی چین آگاه است.

لازم به ذکر است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که از بابت عدم پاسخ گویی به موقع به بحران کرونا، تحت فشار است؛ در راستای دور کردن اذهان عمومی از ضعف مدیریتی خود که می تواند اثرات به شدت منفی بر کارزار انتخاباتی 2020 بگذارد؛ چند ماهی است که می کوشد چین را از بابت همه گیری کووید 19 مقصر جلوه دهد تا آنجا که نه تنها با استفاده از عبارت جعلی ویروس ووهان این کشور را منشاء شیوع بیماری معرفی می نماید بلکه مدعی است قصد پکن از همه این اقدامات، دخالت در فرایند انتخاباتی آمریکا به نفع جو بایدن رقیب دموکرات است.

همه گیری کرونا از اواخر دسامبر 2019، از شهر ووهان چین شروع شد و آمریکا مدعی است منشاء پیدایش آن، آزمایشگاهی در همین شهر بوده است حال آنکه پکن با رد چنین اتهامی، فرضیه ورود ویروس به ووهان به وسیله نیروهای آمریکایی که برای شرکت در بازی های نظامی به این شهر آمده بودند را مطرح می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نهاد اطلاعاتی چین درباره درگیری نظامی با آمریکا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهاد اطلاعاتی چین درباره درگیری نظامی با آمریکا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید