ظرفیت 12 موسسه غیر انتفاعی در امسال صفر شد، خالی ماندن 50 درصد ظرفیت مراکز

به گزارش وبلاگ هوشمند، رئیس اتحادیه دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی از به صفر رسیدن ظرفیت 12 مرکز غیر انتفاعی در امسال به دلیل عدم رعایت استانداردهای آموزشی اطلاع داد.

ظرفیت 12 موسسه غیر انتفاعی در امسال صفر شد، خالی ماندن 50 درصد ظرفیت مراکز

علی آهومنش در گفت وگو با وبلاگ هوشمند، ضمن بیان این مطلب بحث جایگاه های خالی را معضل گریبان گیر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور دانست و گفت: متاسفانه این موضوع به عنوان یک بحث عمومی تمامی دانشگاه ها از جمله دانشگاه های دولتی و همچنین سایر دانشگاه های غیر دولتی را به خود مشغول نموده است به طوریکه ما در حال حاضر شاهد ریزش ورود دانشجو در دانشگاه هایی نظیر پیغام نور، غیر انتفاعی، علمی کاربردی، فنی و حرفه ای، آزاد و ... هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه 50 درصد ظرفیت دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی در امسال خالی از دانشجو ماند، گفت: بر اساس آخرین آمار اعلام گردیده از سوی وزارت علوم تعداد 420 هزار دانشجو در دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی مشغول تحصیل هستند و این در حالی است که بیش از 50 درصد ظرفیت مراکز برای امسال خالی از دانشجو مانده است.

رئیس اتحادیه دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی همچنین اعلام کرد: بر اساس برآوردی که صورت گرفت حدود 80 تا 100 هزار ظرفیت جدید پذیرش دانشجو در این موسسات برای امسال تعریف گردیده بود که متاسفانه با افت شدید ورود دانشجو روبرو شدیم.

دکتر آهومنش همچنین از امکان ثبت نام به وسیله تکمیل ظرفیت در دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی برای امسال اطلاع داد و گفت: بر اساس تصمیم وزارت علوم تنها موسسات غیرانتفاعی می توانند به وسیله تکمیل ظرفیت اقدام به پذیرش دانشجو نمایند. به طوریکه دانشجویان می توانند در رشته ها و مراکز مورد نظر خود ثبت نام و پذیرش آنها بعد از آنالیز سازمان سنجش آموزش کشور و به وسیله سوابق تحصیلی صورت می گیرد.

به گفته وی، تمامی دانشجویانی که در کنکور سراسری 97 شرکت نموده و یا حتی شرکت ننموده اند در فرصت تکمیل ظرفیت موسسات غیرانتفاعی می توانند با ارائه مدارک لازم نسبت به انتخاب رشته و موسسه مورد نظر خود اقدام نمایند.

رئیس اتحادیه دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی همچنین از به صفر رسیدن ظرفیت بیش از 12 موسسه در امسال اطلاع داد و گفت: در مجموع 358 موسسه غیر انتفاعی در کشور فعال هستند که پس از آنالیز های انجام گرفته ظرفیت پذیرش دانشجو در 12 موسسه به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم به صفر رسید و این مراکز در صورت رعایت استانداردهای اعلام گردیده می توانند مجددا اقدام به پذیرش دانشجو نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ظرفیت 12 موسسه غیر انتفاعی در امسال صفر شد، خالی ماندن 50 درصد ظرفیت مراکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت 12 موسسه غیر انتفاعی در امسال صفر شد، خالی ماندن 50 درصد ظرفیت مراکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید