صالحی امیری: تاکنون مذاکره ای برای جایگزینی دبیرکل نداشته ایم

به گزارش وبلاگ هوشمند، صالحی امیری در حاشیه مجمع عمومی کمیته ملی المپیک گفت: مذاکره ای درباره جایگزینی دبیرکل نداشته ام.

صالحی امیری: تاکنون مذاکره ای برای جایگزینی دبیرکل نداشته ایم

به گزارش وبلاگ هوشمند، صالحی امیری در جمع وبلاگ هوشمند در حاشیه مجمع عمومی کمیته ملی المپیک اظهار کرد: ما نقشه راهی مشخص کردیم تا از این پس بر اساس استراتژی حرکت کنیم و با چهارضلعی وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک ، فدراسیون های ورزشی و رسانه کار را جلو میبریم. ما باور داریم که رسانه رکن ورزش ایران است و از همه رسانه ها برای حمایت ها و همکاری ها تشکر می کنم. کارشناسان ما ظرفیت های فدراسیون های المپیکی را آنالیز می نمایند و ستاد عالی با ریاست وزیر ورزش و جوانان تشکیل می گردد تا ببینیم چه اقداماتی برای کسب سهمیه المپیک ضروری است.

او در مورد بودجه نیزگفت: انءشاالله جلسه مستقلی برگزار خواهم کرد تا راجع به بودجه کمیته ملی المپیک در آن صحبت کنم. دولت در مجموع حمایت بسیار خوبی از ورزش دارد. هفته پیش جلسه خوبی با مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه داشتیم که این جلسات ادامه دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد دبیر کل نیز تاکید نمود: در فضای فعلی هدف گذاری ما راجع به اساسنامه بود و در شرایط فعلی شخصی تصمیم نگرفتیم و هرگاه ضرورتی احساس گردد اقدام می کنیم. تاکنون هیچ گونه تصمیم و مذاکره ای درباره جایگزین دبیر کل نداشته ایم.

صالحی امیری گفت: در جلسه روسای فدراسیون ها در مورد اساسنامه گفتم و آن را به صورت مکتوب برای همه اعضای مجمع ارسال شد و تقاضا کردیم که در این مورد به ما اظهار نظر نمایند. ما نظرات شما را در جلسات هیات اجرایی اعمال و آن ها را دخیل کنیم. به جز یک مورد که اظهار نظر شد و آن اظهار نظر در جلسه هیات اجرایی مطرح شد، هیچ اظهار نظر دیگری ارسال نشد. شخصا به وسیله اعضای هیات اجرایی از اعضای مجمع خواستم آن را پیگیری نمایند تا نظراتشان اخذ گردد و آن ها در اساسنامه اعمال گردد. چون روال جاری خود فدراسیون ها در ایران این لاست که بعد از انتخاب رییس از مجمع برای دبیر و خزانه دار رلای می گیرند. در آی اف آی جهانی نیز روال این است که رییس بعد از انتخاب برای دبیر و خزانه دار نیز رای اعتماد می گیرد. من نیز در سفری که اخیرا در کرواسی بودم اعضای هیات اجرایی که در جلسه مشترک از سوی کمیته می المپیک که قبلا نخست وزیر کرواسی بود انتخاب شدند، سوال کردم که نحوه انتخاب اعضای هیات اجرایی دبیر کل و خزانه دار چگونه است، گفت در مجمع فقط رییس رای می گیرد و بقیه اعضای هیات اجرایی و خزانه دار را به مجمع معرفی می نماید و از مجمع تنفیذ می گیرد. باز سوال کردم که آیا به صورت رای گیری و یا رای مخفی است گفت نه تیم کاری را خودم معرفی می کنم.

وی در پاسخ به این سوال که یعنی شما این تنفیذ را گرفته بودید گفت: او که عضو شورای اروپا است عنوان نمود که در اروپا نیز همینن روش اعمال می گردد و الزاما با رای مخفی مجمع است و مابقی اعضا به صورت تنفیذ و یا به صورت تایید یعنی رای اعتماد از سوی مجامع انجام می گردد. این روال جاری تمام جهان است. 180 کشور مطالعه کردیم که نمونه های آن را در اختیار شما قرار دادیم.

وی ادامه داد: بعد از مجمع ما دو جهت دیگر داریم، یک کسب نظر IOC و همچنین تایید مصوبه دولت را احتیاج داریم. بنابراین ما یک جهت دیگری را پیش رو داریم که دو سکوی دیگر را باید طی کنیم که هم IOC و هم دولت است و آن را نهایی کنیم اما چیزی که مهم بود ما الزاما باید رای مجمع را می داشتیم که بعد با دولت مذاکره کنیم و بعد با IOC.

رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که قانون IOC می گوید اعضای که از سوی رییس مشخص می شوند در مجمع تایید شوند می توانند حق رای داشته باشند در هیات اجرایی، اگر از هیات اجرایی رای بگیرند نمی تواند به عضو دیگری حق رای بدهند، وقتی در این جا مطرح نشده یعنی حق رای ندارند، گفت: این طور نیست. اساسا ما اسناسنامه ای که پیشنهاد کردیم از مجمع رای گرفتیم. از امروز ما با IOC به صورت رسمی وارد مذاکره خواهیم شد بعد با دولت، نتیجه مذاکره با دولت و IOC به اطلاع رسانه ها خواهیم رساند. در این جا ما رای دومی را از مجمع گرفته ایم که بر اساس مذاکره و توافق با IOC این اساسنامه را اصلاح کنیم. در حال حاضر با شما صحبت می کنم بر اساس مصوبه امروز مجمع اساسنامه فعلی ما حق رای را برای دبیر کل و خزانه دار قائل است و همچنین اعضای مستعفی اعضای شش گانه ای که روسای فدراسیون ها هستند چون در این اساسنامه حقیقی تعریف شده اند و در مدت قانون چهار سال باقی خواهند ماند. بنابراین آن چیزی را که ما در شرایط فعلی عمل خواهیم کرد به این اساسنامه ای است که مجمع به آن رای داد.

خبرنگار: آتنا خلیلی

دبیر خبر: امیرداود کمالی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "صالحی امیری: تاکنون مذاکره ای برای جایگزینی دبیرکل نداشته ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: تاکنون مذاکره ای برای جایگزینی دبیرکل نداشته ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید