سند آمایش سرزمین ایلام تا انتها امسال تصویب می گردد

به گزارش وبلاگ هوشمند، قاسم سلیمانی دشتکی عصر یکشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: سند آمایش سرزمینی استان ایلام در معرض قضاوت و کار کارشناسی قرار گرفته و بحث و آنالیز های خوبی در خصوص این سند صورت پذیرفته است.

سند آمایش سرزمین ایلام تا انتها امسال تصویب می گردد

وی ادامه داد: با این حال تاخیر بیش از این در تدوین این سند جایز نیست و باید هرچه سریعتر کامل گردد.

سلیمانی دشتکی در ادامه با اشاره به اقداماتی مهمی که در زمینه زیرساخت های ریلی و جاده ای استان اجرا شده، ابراز داشت: بطور مثال ما در بحث بزرگراه ها و راه آهن و خطوط ریلی اقدامات بسیاری خوبی انجام داده ایم.

وی در ادامه از آگاهی مناقصه ای دو مرحله ای قطعه اول راه آهن ایلام اطلاع داد و گفت: فاز اول اتصال ایلام به خط ریلی کشور به زودی کلنگ زنی می گردد.

وی اضافه کرد: در بحث بزرگراهی نیز پیگیری های جدی اجرا شده و چند بزرگراه خوب در استان ایلام تعریف شده از جمله بزرگراه مهران، دهلران، اندیمشک در حال پیمان سپاری است.

استاندار ایلام در ادامه توضیح داد: صدور مجوز فراخوان برای جذب سرمایه گذار در طرح آزاد راه تهران- نجف اشرف (پل زال- مورموری- دهلران- مرز چیلات- نجف اشرف) صادر شده است.

وی در ادامه به بحث توسعه زمین ها و اراضی آبی کشاورزی اشاره نمود و اضافه کرد: در راستای آبرسانی به زمین های کشاورزی و استفاده از طرح های آبیاری نوین اقدامات بسیار خوبی در استان اجرا شده است و در بحث بیابان زدایی هم تاکنون بیش از 60 هزار هکتار درختکاری در استان صورت پذیرفته است.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تأکید بر توجه به اشتغال های پایدار در استان، توضیح داد: باید علاوه بر طرح های کوچک و زود بازده توجه ویژه ای به اشتغال پایدار در بحث صنایع پایین دستی گاز و پتروشیمی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: توجه به این صنایع هم باعث و بانی توسعه در استان می شوند و هم زمینه ساز اشتغال پایدار در استان خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سند آمایش سرزمین ایلام تا انتها امسال تصویب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند آمایش سرزمین ایلام تا انتها امسال تصویب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید