سرنگون شدن پهپاد تجسسی اوکراینی بر فراز لوهانسک

به گزارش وبلاگ هوشمند، نظامیان مستقر در منطقه لوهانسک از سرنگون کردن یک پهپاد تجسسی ارتش اوکراین حین عملیات خبر دادند.

سرنگون شدن پهپاد تجسسی اوکراینی بر فراز لوهانسک

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ هوشمند، شبه نظامیان مستقر در منطقه لوهانسک یک فروند پهپاد تجسسی ارتش اوکراین را حین عملیات جاسوسی، سرنگون ساختند.

به نوشته خبرگزاری تاس این پهپاد تجسسی حین عملیات شناسایی نزدیک دهکده ابوزنوی از سوی شبه نظامیان منطقه لوهانسک سرنگون شد.

مرکز رسانه های لوهانسک نیز با تایید این خبر خاطرنشان کرد که روز یکشنبه یک پهپاد اوکراینی بعد از شناسایی از سوی نیروهای نظامی مستقر در منطقه سرنگون شد.

ایوان فیلیپوننکو سخنگوی نظامیان لوهانسک در این باره گفت که کارشناسان در حال ارزیابی تصاویر و فیلم های گرفته شده از سوی این پهپاد اوکراینی هستند. این مقام نظامی ارتش اوکراین را به تلاش برای تشدید اوضاع در منطقه متهم کرد.

این در حالی است که در تاریخ 26 ژوئن (چهارشنبه پنجم تیر) طرف های درگیر در منطقه دُنباس گفتند که عقب نشینی از منطقه نزدیک استانیستا لوهانسکایا را شروع کردند. روز بعد نیز عدم برخورد نیروهای حاضر در منطقه و شروع عملیات مین روبی و پاکسازی منطقه تایید شد.

دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوهانسک در سال 2014 با برگزاری انتخاباتی به روسیه پیوستند. مسکو می گوید الحاق این مناطق با توافقات مینسک که تصمیم گیری را به مردم مناطق واگذار کرده، همسو است. (جزئیات بیشتر)

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور جدید اوکراین نیزهفته گذشته با انتشار یک ویدئو در فیسبوک، پیشنهاد داد که با میانجیگری سران آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه نشستی بین بین او و همتای روس او در مینسک برگزار شود.

او در بخشی از این ویدئو می گوید: من می خواهم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را مخاطب قرار دهم. آیا ما نیاز به صحبت کردن داریم؟ بله ما به این کار نیاز داریم. بیا درباره اینکه کریمه متعلق به چه کسی است و چه کسانی نباید در دونباس باشند، صحبت کنیم. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "سرنگون شدن پهپاد تجسسی اوکراینی بر فراز لوهانسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنگون شدن پهپاد تجسسی اوکراینی بر فراز لوهانسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید