سایه های بی خورشید نامزد جشنواره مستند لندن شد

به گزارش وبلاگ هوشمند، مستند سایه های بی خورشید یکی از نامزدهای جایزه اصلی جشنواره بین المللی مستند اوپن سینی در شهر لندن شد.

سایه های بی خورشید نامزد جشنواره مستند لندن شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری وبلاگ هوشمند، جایزه اصلی جشنواره مستند اوپن سیتی (Open City) هر ساله از سوی هیئت داوران به اثری اعطاء می گردد که به خوبی نمایانگر کنترل سازنده بر موضوع و داستان باشد و هماهنگی قدرتمند و متقاعدکننده ای میان فرم و محتوا ایجاد نموده باشد.

این جایزه سال جاری چهار مستند سایه های بی خوشید ساخته مهرداد اسکویی از ایران، دریای بنفش به کارگردانی مشترک آمل الزکوت و خالد عبدالواحد (آلمان)، فاصله های صمیمی به کارگردانی فیلیپ وارنل (انگلیس و آمریکا) و ویکتوریا ساخته سوفی بتوت، لیسبس دسولار و ایزابل تولنر (بلژیک) را به عنوان نامزد جایزه اوپن سیتی این روداد سینمایی معرفی نموده است.

سایه های بی خورشید پس از رونمایی در سی و دومین جشنواره بین المللی مستند آمستردام (ایدفا) و کسب جایزه بهترین کارگردانی از این رویداد معتبر سینمایی در چندین جشنواره بین المللی دیگر از جمله بیگ اسکای آمریکا، مونیخ آلمان، کراکو لهستان، داک اِج نیوزولند، میلینیوم بلژیک، حقوق بشر ژنو، هلسینکی فنلاند و... نیز حضور یافته و اخیرا به جشنواره ژان روش فرانسه، زاگرب داکس در کشور کرواسی و داکوفست کوزوو نیز دعوت شده است.

این مستند اثری تکان دهنده و برانگیزنده درباره محل نگهداری نوجوانان بزهکار است و روی دختران و زنانی تمرکز می نماید که به سبب قتل یا معاونت در قتل یکی از مردان خانواده یا خویشاوندان سوءاستفاده گر خود به کانون اصلاح و تربیت فرستاده شده اند.

احسان خوشبخت، مستندساز و معمار ایرانی ساکن لندن سال جاری یکی از داوران جایزه اصلی جشنواره مستند اوپن سیتی لندن است. او همچنین یکی از مدیران جشنواره فیلم Il Cinema Ritrovato در بلونیای ایتالیاست که ویژه تاریخ سینما و فیلم های ترمیم شده است. او سال گذشته مستند فیلم فارسی را ساخت و کتاب جدیدش که شامل مجموعه ای از مصاحبه های با اصغر فرهادی سینماگر ایرانی است قرار است سال آینده به وسیله انتشارات دانشگاه میسی سیپی آمریکا منتشر گردد.

جشنواره بین المللی مستند اوپن سیتی (Open City) از تاریخ 9 تا 15 سپتامبر (19 تا 25) شهریور در لندن برگزار می گردد.

4127

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "سایه های بی خورشید نامزد جشنواره مستند لندن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه های بی خورشید نامزد جشنواره مستند لندن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید