بهره گیری از ظرفیت های صنعتی مرکزی در مراودات تجاری ایران و سوئیس

به گزارش وبلاگ هوشمند، مارکوس لایتنر روز یکشنبه در جریان سفر به استان مرکزی در نشست با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی در اراک، گفت: سفر به استان صنعتی مرکزی با هدف آنالیز زمینه های مطلوب به منظور برقراری مراودات تجاری و اقتصادی انجام شده است.

بهره گیری از ظرفیت های صنعتی مرکزی در مراودات تجاری ایران و سوئیس

سفیر سوئیس در ایران اضافه نمود: استان مرکزی از ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار در حوزه فراوری و صنعت برخوردار است و می تواند در توسعه صنعتی کشور ایران اثرگذاری داشته باشد.

لایتنر خاطرنشان ساخت: قطعا به دنبال آن هستیم که این سفرها دستاوردهای مطلوبی در حوزه مراودات تجاری و اقتصادی داشته باشد و زمینه همکاری اقتصادی بیشتر را فراهم سازد.

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی در این نشست گفت: در حال حاضر استان مرکزی از نظر تنوع فراوریات صنعتی رتبه چهارم را در کشور دارد و از پتانسیل های بسیار در حوزه صنعت برخوردار است.

سعید فرخی گفت: صنایع بزرگی در استان مرکزی در حوزه های مختلف فعال هستند که از جمله شاخص ترین آنها می توان به صنایع حوزه آلومینیوم، پالایشگاه و پتروشیمی و حوزه های دیگر از جمله فراوری عایق های رطوبتی و... اشاره نمود که علاوه بر فراوری محصول برای کشور، زمینه صادرات را نیز فراهم نموده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی بیان نمود: همچنین استان مرکزی به عنوان خاستگاه مفاخر ایران و زادگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی، در فراوری محصولاتی فعال است که با نشان های تجاری در بسیاری از نقاط دنیا همچون اروپا عرضه گردیده و به فروش می رسند که از جمله آن باید به فرش و برخی از صنایع دستی اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بهره گیری از ظرفیت های صنعتی مرکزی در مراودات تجاری ایران و سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره گیری از ظرفیت های صنعتی مرکزی در مراودات تجاری ایران و سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید