برنامه ریزی آستان قدس رضوی برای تحقق شعار سال خبرنگاران

به گزارش وبلاگ هوشمند، رئیس بنیاد بهر ه وری موقوفات آستان قدس رضوی بر تقویت پشتیبانی ها برای رونق فراوری تأکید کرد و گفت: با توجه به شعار سال مسئولیت ما سنگین تر از گذشته است و باید کوشش هایمان برای پشتیبانی از فراوری و مانع زادیی از راستا آن را بیشتر کنیم.

برنامه ریزی آستان قدس رضوی برای تحقق شعار سال خبرنگاران

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ هوشمند، مالک رحمتی رئیس بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی با حضور در یکی از کارخانه های نساجی وابسته به آستان قدس رضوی در جمع کارگران این کارخانه گفت: با توجه به معین شعار فراوری؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها برای سال 1400 توسط رهبر معظم انقلاب، مسئولیت ما در این حوزه سنگین تر از گذشته است و باید کوشش هایمان برای پشتیبانی از فراوری و مانع زادیی از راستا آن را بیشتر کنیم.

* با برطرف موانع بستر رونق فراوری و توسعه آن را فراهم می کنیم

وی با اشاره به پیشتیبانی آستان قدس رضوی از فراوری گفت: بر همین اساس آستان قدس رضوی پشتیبانی های خود از فراوری را تقویت خواهد نمود و کوشش می کنیم با برطرف موانع بستر رونق فراوری و توسعه آن را با رعایت ادبیات سرمایه گذاری فراهم کنیم. همچنین بر حمایت و پشتیبانی از فراوری تأکید داریم، چرا که صنعت برای کشور استراتژیک است.

* در افق 1404 باید در جمع 50 صادر کننده برتر جهان باشیم

رحمتی ادامه داد: بر اساس برنامه و سند چشم انداز بیست ساله کشور در افق 1404 ایران باید جزو 50 کشور برتر صادراتی جهان می شد، اما متأسفانه بدلیل فقدان حمایت هوشمند و اثرگذار از صنعت توسط دولت ها این امر محقق نشد. همچنین در صنعت نساجی همیشه شاهد کوچک شدن این صنعت استراتژیک در کشور بودیم و باید در این صنعت با تکیه بر توان و ظرفیت های داخلی، توسعه و رشد داشته باشیم و این جزو اولویت های ما در سال پیش رو است.

رئیس بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی اضافه نمود: شرایط فعلی صنعت قابل قبول نیست و متأسفانه منجر به افزایش واردات شده است. در گام اول احتیاجمند تدوین قوانین و دستورالعمل های حمایتی و تشویقی از صنعت توسط مجلس و وزارت صمت هستیم که بسیار اثر گذار خواهد بود.

* ضرورت کاهش واردات مواد اولیه با تقویت فراوری داخلی

وی با اشاره به ضرورت طراحی نظام های تشویقی برای صنعت گفت: دومین احتیاج ضروری، کوشش برای کاهش واردات مواد اولیه با استفاده از ظرفیت های داخلی و طراحی نظام تشویقی برای برطرف احتیاج های اولیه است. همچنین سومین احتیاج اساسی، تقویت صنایع فراوریکننده ماشین آلات و حمایت از شرکت های دانش بنیان است تا ماشین آلات قدیمی و فرسوده کارخانجات با ماشین آلات داخلی جدید جایگزین گردد.

رحمتی ادامه داد: اقدام دیگر نیز ضرورت سرمایه گذاری جدی در فناوری های به روز با رویکرد خلق زنجیره ارزش است، چرا که صنعتی مانند نساجی به دلیل ماهیت آن، اگر رونق پیدا کند عامل رشد چندین حوزه دیگر از جمله کشاورزی، ماشین سازی، کارگاه های فراوریی متوسط و بسیاری از کسب و کار های خانگی خواهد شد و می توان با سرمایه گذاری اندک علاوه بر فراوری مواد اولیه، اشتغال زایی پایدار می گردد در کشور ایجاد کرد.

چندی پیش سند چشم اندار آستان قدس رضوی از سوی تولیت این آستان ابلاغ و بر اساس باید آستان قدس رضوی در افق 1410، پویاترین، کارآمدترین، هم افزاترین و اثرگذارترین نهاد اسلامی در جهان باشد. این صندلی، بخشی از چشم اندازی است که با انجام مأموریت های این آستان طی 10 سال آینده باید حاصل گردد و در سند سیاست های کلان آستان بر تحقق آن تأکید شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "برنامه ریزی آستان قدس رضوی برای تحقق شعار سال خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی آستان قدس رضوی برای تحقق شعار سال خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید