بازی های المپیک توکیو به تعویق می افتد، سازوکار هنوز تعیین نیست

به گزارش وبلاگ هوشمند، به گزارش خبرنگار مهر، تعداد زیادی از رویدادهای ورزشی در جهان به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو شده و یا به تعویق افتاده است. حالا و با تداوم این شرایط به نظر می رسد بازی های المپیک 2020 توکیو هم به این رویدادها اضافه گردد.

بازی های المپیک توکیو به تعویق می افتد، سازوکار هنوز تعیین نیست

کشور کانادا اعلام نموده ریسک حضور در المپیک را نمی پذیرد و قطعاً در تابستان سال جاری در المپیک شرکت نمی کند. کمیته المپیک استرالیا هم تاکید نمود خواستار تعویق بازی ها تا سال 2021 است و ورزشکارانش را به المپیک 2020 توکیو نمی فرستد.

روز یکشنبه روزنامه AS اسپانیا تاکید نمود که المپیک به تعویق می افتد. ژاپنی ها خیلی زود به این خبر واکنش نشان دادند. شینزو آبه نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه برای نخستین بار گفت که ممکن است بازی های المپیک به تعویق بیافتد.

همچنین یوشیرو موری رئیس المپیک 2020 توکیو در یک نشست خبری تاکید نمود که مسئولان برگزاری تعویق مسابقات المپیک را به عنوان یکی از سناریوها و راهکارهای پیش رو طی چهار هفته آینده آنالیز می نمایند اما المپیک قطعاً لغو نخواهد شد.

این در حالی است که دیک پوند عضو کمیته بین المللی المپیک (IOC) هم خبر از تعویق بازی های المپیک می دهد. پوند در مصاحبه با روزنامه USA Today گفت: بر اساس اطلاعاتی که کمیته بین المللی المپیک دارد، تعویق بازی های المپیک تصمیم گیری شده است. سازوکارهای پیش رو هنوز مشخص نشده اما چیزی که من می دانم این است که بازی ها در تاریخ 24 جولای (سوم مرداد) شروع نخواهد شد.

این روزنامه برای آنالیز بیشتر ادعای دیک پوند با کمیته بین المللی المپیک هم مصاحبه نموده است. IOC درباره اینکه آیا صحبت های دیک موضع رسمی کمیته بین المللی المپیک است گفت: این حق هر عضو از IOC است که تصمیم اعلام شده از سوی کمیته را تفسیر کند.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته بین المللی پارالمپیک طی دو روز گذشته اعلام نموده بود که سناریوهای مختلف برای آینده بازی های 2020 توکیو آنالیز و نتیجه تا چهار هفته دیگر اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بازی های المپیک توکیو به تعویق می افتد، سازوکار هنوز تعیین نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های المپیک توکیو به تعویق می افتد، سازوکار هنوز تعیین نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید