الحوثی: سازمان ملل به درخواست ما برای اجرای طرح استقرار مجدد پاسخ نداد

به گزارش وبلاگ هوشمند، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت که به سازمان ملل ابلاغ کردیم که طرح استقرار مجدد در الحدیده از جانب یک طرف اجرا گردد، اما هنوز پاسخی به این درخواست دریافت نکرده ایم.

الحوثی: سازمان ملل به درخواست ما برای اجرای طرح استقرار مجدد پاسخ نداد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ هوشمند، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن می گوید که صنعاء از سازمان ملل درخواست اجرای طرح استقرار مجدد {نیروهای محلی یمن تحت نظارت سازمان ملل} در الحدیده را نموده، اما هنوز پاسخی به آن داده نشده است.

الحوثی به المسیره گفت که به سازمان ملل گفتیم که این طرح از سوی یک طرف به اجرا در بیاید، اما هنوز پاسخی دریافت ننموده ایم.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن توضیح داد:اگر متجاوزان می خواستند به خاطر یمن کاری انجام دهند، یقینا بر ضرورت اجرای طرح استقرار مجدد در الحدیده در راستای برقراری صلح تاکید می کردند.

محمد علی الحوثی اضافه نمود: دشمن سعودی، آمریکایی، اماراتی و همپیمانان آنها به دنبال گرسنه کردن ملت ما هستند و در عین حال، طرح صلح را رد می نمایند.

روز یکشنبه هفته گذشته دولت مستعفی یمن و مسئولان انصارالله با وساطت مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن، به توافقی درباره مرحله اول عقب نشینی از الحدیده که بخش مهمی از توافق نامه استکهلم است، دست یافته بودند. استقرار مجدد نیروها در الحدیده شامل خروج نیروهای انصارالله و دولت مستعفی یمن از بنادر راس عیسی و الصلیف در الحدیده است.

گریفیتس درباره جزئیات این طرح گفت که در مرحله اول این توافق شامل عقب نشینی نیروهای طرفین درگیر از بندرهای رأس عیسی و الصلیف خواهد بود و مرحله دوم شامل باز استقرار در بندر الحدیده خواهد بود که در این مرحله استقرار نظامی در شهر الحدیده سرانجام خواهد یافت و طرف های درگیر به سمت شمال و جنوب عقب نشینی خواهند کرد.

ح

منبع: خبرگزاری فارس

به "الحوثی: سازمان ملل به درخواست ما برای اجرای طرح استقرار مجدد پاسخ نداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الحوثی: سازمان ملل به درخواست ما برای اجرای طرح استقرار مجدد پاسخ نداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید