آیا دستکش های طبی مانع سرایت ویروس کرونا می شوند؟

به گزارش وبلاگ هوشمند، بهترین راه حفاظت از خود و دیگران این است که دست هاتان را با آب و صابون بشویید، یا در طول روز مرتبا از ژل (مواد) ضدعفونی بهره ببرید. در یک دستمال سرفه یا عطسه کنید و آن را دور بیندازید و سپس دست هاتان را بشویید.

آیا دستکش های طبی مانع سرایت ویروس کرونا می شوند؟

بیش از 82 هزار نفر در دنیا به ویروس کرونا آلوده شده اند و 2800 نفر بر اثر عوارض این بیماری درگذشته اند. از شروع این اپیدمی در ماه ژانویه، ویروس کرونا در سراسر دنیا منتشر شده است.

در خارج از مرز های چین، در اروپا، تا به امروز ایتالیا با 453 مورد، آلمان با 27 مورد، فرانسه با 18 مورد، اسپانیا با 13 مورد، و بریتانیا (با تشخیص دو مورد دیگر در روز پنجشنبه) با 15 مورد، بیشترین شمار مبتلایان به کرونا را داشته اند.

هرچند سازمان بهداشت دنیای هنوز شیوع کرونا را یک اپیدمی نخوانده است، اما اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، روز پنجشنبه گفت، نشانه های بسیاری وجود دارد که سرایت این بیماری وارد مرحله اپیدمی گردد.

سئوال اینجاست که مردم برای حفاظت از خود چه باید بنمایند؟ آیا اقداماتی عملی، مثل زدن ماسک صورت یا پوشیدن دستکش یک بار مصرف، وجود دارد که بتواند خطر ابتلا به این ویروس را که از راه هوا منتشر می گردد، کاهش دهد؟

یک فروشگاه در شهر برایتون که در پی ابتلای یکی از ساکنان آن به مرکزی برای شیوع کرونا تبدیل شد، از مشتریانش خواسته است تا با ماسک صورت و دستکش های لاستیکی وارد مغازه شوند.

سهام تاپ گلاو، یک موسسه مالزیایی فراوری دستکش های طبی که سالیانه بیش از 70 میلیارد دستکش طبی فراوری می نماید، به علت افزایش تقاضا، تنها در 48 ساعت گذشته، 14 درصد جهش نموده است. اما آیا دستکش های طبی از شما در مقابل کرونا محافظت می نمایند؟

آیا باید برای حفاظت از خودم دستکش طبی بپوشم؟

سازمان بهداشت عمومی بریتانیا می گوید ابزاری مثل ماسک صورت و دستکش طبی در محیط بیمارستانی نقشی اساس دارند، اما گواه چندانی دایر بر مفید بودنشان برای عموم در دست نیست. اداره بهداشت عمومی انگلستان (بخشی از بریتانیا) و سازمان بهداشت دنیای نیز استفاده از این ابزار را برای حفاظت در مقابل کرونا توصیه ننموده اند.

سخنگوی اداره بهداشت انگلستان به ایندیپندنت گفت: این اداره استفاده از دستکش طبی به منظور راهی برای مقابله با کووید 19 را برای عموم توصیه نمی نماید.

کسانی که از سرایت بیماری های واگیردار نگرانند، باید به نظافت شخصی، تنفسی و دست هاشان اولویت بدهند. یک ویروس شناس در دانشگاه امپریال کالج لندن نیز گفت، نگران آن است که استفاده از وسایلی مثل دستکش طبی به مردم یک حس کاذب ایمنی بدهد. او اضافه نمود، شستن دست ها بهترین راه پیشگیری است.

بهترین راه پیشگیری از شیوع بیماری چیست؟

اداره بهداشت انگلستان می گوید: بهترین راه حفاظت از خود و دیگران این است که دست هاتان را با آب و صابون بشویید، یا در طول روز مرتبا از ژل (مواد) ضدعفونی بهره ببرید. در یک دستمال سرفه یا عطسه کنید و آن را دور بیندازید و سپس دست هاتان را بشویید.

اگر به تازگی از بعضی مناطق خاص بازگشته اید، به هدایت های بازگشت از سفر توجه کنید.

سازمان بهداشت دنیای همچنین توصیه می نماید که بهترین راه جلوگیری از توسعه بیماری، شستن مرتب دست ها با الکل و مواد حاوی الکل یا با آب و صابون است. این سازمان همچنین توصیه می نماید که مردم در برخورد با یکدیگر فاصله را حفظ نمایند و از کسی که سرفه یا عطسه می نماید، دستکم یک متر فاصله بگیرند.

سازمان بهداشت دنیای می گوید: وقتی کسی سرفه یا عطسه می نماید، ذرات کوچک ترشحات بینی یا دهانش که ممکن است حامل ویروس باشد، در هوا پخش می گردد. اگر نزدیک به او باشید و آن ذرات را تنفس کنید، آن ها داخل بدن شما هم می شوند. این نکته در خصوص سرفه (و عطسه) مبتلایان به بیماری کووید 19 هم صدق می نماید.

همچنین باید از دست زدن به چشم، بینی و دهانتان خودداری کنید، زیرا از این راه است که ویروس وارد بدن می گردد. این سازمان توصیه می نماید که مردم بهداشت تنفسی را رعایت نمایند؛ به این معنا که در صورت سرفه یا عطسه، با ساعدشان جلو دهان و بینی شان را بگیرند.

اگر دچار تب، سرفه، عطسه و اختلالات تنفسی شده اید، باید پیش از مراجعه به بیمارستان یا پزشک با تلفن به آن ها اطلاع بدهید. برای اطلاع از آخرین اطلاعات، راهنمای پزشکی محله تان را دنبال کنید.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید

به "آیا دستکش های طبی مانع سرایت ویروس کرونا می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا دستکش های طبی مانع سرایت ویروس کرونا می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید