آماده باش گارد ملی آمریکا در واشنگتن دی سی تا فروردین 1400

به گزارش وبلاگ هوشمند، طبق گزارش رسانه های غربی، مقام های آمریکایی از بیم تهدید افراط گرایی دست راستی در نظر دارند حداقل تا ماه مارس (فروردین 1400) نظامیان گارد ملی را همچنان در پایتخت این کشور نگه دارند.

آماده باش گارد ملی آمریکا در واشنگتن دی سی تا فروردین 1400

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ هوشمند، نظامیان گارد ملی آمریکا که برای تضمین امنیت برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن در واشنگتن دی سی پایتخت این کشور مستقر شدند، قرار است تا فروردین 1400 همچنان در این شهر بمانند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، مقام های آمریکایی در نظر دارند حداقل 7000 نظامی گارد ملی این کشور را حداقل تا ماه مارس (فروردین 1400) در پایتخت این کشور نگه دارند تا با تهدید ناشی از افراطگرایی دست راستی مقابله نمایند.

به دنبال حمله ششم ژانویه (17 دی ماه) تعدادی از هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا به کنگره آمریکا در واپسین روز های حضور او در این سِمت، وزارت دفاع (پنتاگون) نظامیان گارد ملی را به واشنگتن دی سی اعزام کردند و همچنین به منظور تامین امنیت مراسم تحلیف جو بایدن، 25000 نیروی گارد ملی در پایتخت مستقر شدند.

طبق گزارش دیلی میل به رغم خروج تعدادی از نظامیان گارد ملی آمریکا از پایتخت بعد از مراسم تحلیف، 7000 نظامی در پایتخت باقی می مانند.

این روزنامه در گزارش خود نوشت: بیش از 15000 نظامی عضو گارد ملی آمریکا که واشنگتن دی سی را اشغال نموده بودند، اکنون دارند به خانه های خودشان بازگردانده می شوند، اما 7000 تن از این نظامیان به دلیل تهدید افراطگرایی دست راستی تا ماه مارس (فروردین 1400) به ماموریت خود ادامه خواهند داد.

طبق گزارش دیلی میل، تقریبا 26000 نظامی گارد ملی هفته گذشته از سراسر 50 ایالت (آمریکا) در پاسخ به تشدید تهدید های امنیتی و خطر شورش های بیشتر بعد از شورش مرگبار ششم ژانویه به کنگره ایالات متحده به واشنگتن دی سی سرازیر شده بودند.

یک مقام گارد ملی آمریکا که نخواست نامش فاش گردد، به وبگاه خبری آمریکایی میلیتاری که اخبار ارتش و نظامیان این کشور را پوشش می دهد، اطلاع داد، انتظار می رود حدود 7000 نظامی گارد ملی تا حداقل ماه مارس در پایتخت بمانند.

کریس رودریگز مدیر امنیت داخلی آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام نموده بود، تهدید ناشی از افراطگرایی دست راستی در پایتخت همچنان ادامه دارد.

ژنرال دنیل هوکانسون از مقام های ارشد گارد ملی آمریکا هم پیشتر اظهار داشت، کاهش تعداد نظامیان گارد ملی مستقر در پایتخت، به صورت تدریجی و با در نظر دریافت شرایط انجام خواهد شد.

برآورد ها درباره ادامه حضور گارد ملی آمریکا در واشنگتن دی سی در حالی اجرا شده که جیل بایدن همسر جو بایدن و بانوی اول این کشور روز گذشته برای تقدیر از عملکرد نظامیان گارد ملی با تعدادی از آن ها ملاقات کرد.

همسر بایدن در جمع نظامیان گارد ملی آمریکا گفت: من امروز به اینجا آمدم تا از شما به خاطر امن نگه داشتن من و خانواده ام تشکر کنم.

بنا بر گزارش رسانه های غربی، انتظار می رود که فرایند خروج نظامیان گارد ملی از پایتخت آمریکا با استفاده از اتوبوس یا هواپیما انجام گردد.

انتشار تصاویر خوابیدن نیرو های گارد ملی در محوطه های باز و همچنین پارکینگ های خودرو ها در پایتخت آمریکا سبب شده که بعضی از فرمانداران ایالت های آمریکا شامل نیوهمپشایر، تگزاس و فلوریدا بازگشت فوری نیرو های گارد ملی این ایالت ها به خانه های خودشان بعد از مراسم تحلیف شوند.

تشکر همسر رئیس جمهور آمریکا از نظامیان گارد ملی آمریکا مستقر در پایتخت این کشور در شرایطی اجرا شده که در خبر ها آمده بود، تعدادی از این نظامیان به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی اطلاع داد که بین 100 تا 200 نفر از نیرو های گارد ملی که برای حفظ امنیت مراسم تحلیف بایدن در واشنگتن مستقر شده اند، تست ابتلا به کرونای آن ها مثبت اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آماده باش گارد ملی آمریکا در واشنگتن دی سی تا فروردین 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش گارد ملی آمریکا در واشنگتن دی سی تا فروردین 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید