علم و تکنولوژی

کلنگ زنی 12 پروژه ورزشی در منطقه ها محروم استان چهارمحال وبختیاری

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش سال نو را با کلنگ زنی 12 پروژه ورزشی در محروم ترین منطقه ها استان چهارمحال و بختیاری شروع کرد.

28 اردیبهشت 1401

این گل ها از روزنامه به وجود آمده اند!

این روزنامه ها بعد از خواندن تبدیل به گل می شوند!همه ما شاید مدادهایی که با طبیعت دوست هستند را دیده و استفاده نموده باشیم، این مدادها به این صورت کار می نمایند که پس از این که آنقدر تراشیده شدند و دیگر قابل نوشتن نبودند، آن ها را خاک کنیم و در عوض آن ها...

21 اردیبهشت 1401

معرفی چهار قابلیت کاربردی ماشین لباسشویی Q1479 سامسونگ

مدت هاست که از ورود اولین ماشین لباسشویی به خانه های ما می گذرد. اگرچه در گذشته پاکیزگی لباس ها تنها انتظار مصرف کنندگان از این لوازم خانگی بود اما در طول زمان و با پیشرفت فناوری در عرصه محصولات خانگی، ترجیحات و خواسته های ما نیز از یک شست وشوی معمولی...

20 اردیبهشت 1401

منشأ اسرارآمیز خنجر فضایی فرعون توتنخامن

مصر باستان و تمدن عصر فراعنه همیشه برای همه ما، از دانشمندان گرفته تا افراد معمولی، اسرارآمیز و رازآلود بوده است، اما اخیراً دستاورد علمی در این زمینه منتشر شده است که به منشاء جالب توجه یکی از شگفت انگیزترین مصنوعات این دوره اشاره دارد. این شی، خنجر...

18 اردیبهشت 1401

انتصاب دکتر مهردادی بعنوان سرپرست تازه مدیریت تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی

خبرگزاری خبرنگاران-در حکمی از سوی دکتر قادری فر مدیرعامل و رییس هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران؛ دکتر رحیم مهردادی کجاباد بعنوان سرپرست تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی منصوب شد.

18 اردیبهشت 1401

پلاستیک هایی که مثل قند شیرین هستند

پلاستیک های سازگار با محیط زیست ساخته شده از قند ها خواص بی سابقه ای دارند.

13 اردیبهشت 1401

گوشی ویوو Y55s با بزرگترین باتری رسما معرفی گردید

جدیدترین گوشی هوشمند کمپانی ویوو با نام vivo Y55s در تاریخ 8 دسامبر 2021 (17 آذر 1400) بطور رسمی به وسیله این شرکت در چین معرفی گردید.

10 اردیبهشت 1401

گوشی مرموز مرسدس اف 1 حاصل همکاری بنز و شیائومی

برند ردمی از همکاری با تیم Mercedes-AMG F1 از شرکت اتومبیل سازی بنز، برای ساخت یک نسخه ویژه از گوشی های سری K50 اطلاع داد.

2 اردیبهشت 1401

راهکاری برای حل مشکل کمبود برق شهری به وسیله محققان دانشگاه تهران

به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه تهران، مجتبی طحانی، مجری طرح کاربردی المان توربین باد در پارک باد و سایه شهر یزد با اشاره به مسائل به وجود آمده در سال های اخیر برای تأمین برق شهری، یکی از مهم ترین کاربردهای این طرح را تأمین برق مصرفی منازل، ادارات،...

29 فروردین 1401

امید به افزایش عمر با واکسن ضد پیری

نتایج موفقیت آمیز کارآزمایی واکسن ضد پیری روی موش ها امیدواری محققان برای کارایی چنین واکسنی در انسان ها را بالا برده است.

24 فروردین 1401

رایج ترین مسائل مو در فصل زمستان

خبرنگاران : هوای خشک باعث می گردد مو ها شکننده و مستعد شکستن گردد.

21 فروردین 1401

زیباترین جشنواره های نور کشورها در کریسمس و سال نو

دیدنی چراغانی های زیبای کریسمس یکی از جاذبه های کریسمس است که در بعضی از کشورها و شهرها می توانید نمونه های منحصر به فرد آنرا دیدن کنید.

18 فروردین 1401

چه وسایلی برای پروازهای طولانی ضروری هستند؟

سفرهای هوایی طولانی، دردسرهای خاص خود را دارند و به همین علت، همراه داشتن یک سری وسایل می تواند پرواز راحت تری را برای مسافران رقم بزند.

11 اسفند 1400

ضرورت حمایت شورای نگهبان از طرح جهش فراوری دانش بنیان

به گزارش خبرنگاران، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای حوزه نانو که در محل خانه نوآوری و فناوری به مدت چهار روز شروع به کار نموده است، گفت: مدل توسعه نانو در کشور یک مدل نمونه ای است که ضروری است آن...

8 اسفند 1400

ساخت نسل نو ایمپلنت های ارتوپدی با مواد زیست فعال

محققان در تلاشند تا با بکارگیری مواد زیست فعال نسل جدیدی از ایمپلنت های ارتوپدی را فراوری نمایند.

30 بهمن 1400

فال روزانه شخصی ، 18 دی ماه

خبرنگاران : فال روزانه خود را در بخش فال و طالع بینی در قسمت رک پلاس از سایت خبرنگاران مطالعه کنید.

29 بهمن 1400

رویکردهای آموزشی و طراحی تمرین؛ پویایی های بوم شناختی و سیستم های پویا

انجمن علمی دانشجویی رفتار حرکتی دانشگاه الزهرا (س)، وبینار آموزشی رویکردهای آموزشی و طراحی تمرین: پویایی های بوم شناختی و سیستم های پویا را برگزار می نماید.

26 بهمن 1400

عینک های هوشمند و شگفت انگیر TCL

شرکت TCL، روز پنجشنبه در نمایشگاه CES 2022 دو عینک هوشمند تازه به نام های TCL NxtWear Air و TCL Leiniao Air را معرفی کرد. هر دو این محصولات به وسیله شرکت Thunderbird Innovation و با پشتیبانی TCL پیشرفته اند.

22 بهمن 1400

انتشار کتاب در اردبیل گران تر از استان های دیگر تمام می گردد

سمیه صائب نیا، مدرس دانشگاه و مؤلف اردبیلی، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: هزینه های زیاد چاپ و انتشار کتاب در اردبیل به یکی از چالش های مؤلفان و نویسندگان اردبیلی بدل شده است.

8 بهمن 1400

کارگاه آموزشی اخلاق حرفه ای برای کتابداران

علی اسدی، کارشناس اموزش ایرانداک در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، بیان نمود: دوره آموزشی اخلاق حرفه ای برای کتابداران شنبه 27 آذرماه از سوی مدیریت آموزش ایرانداک به صورت مجازی از ساعت 14 تا 18 برگزار می گردد.

30 دی 1400
تعداد: (216)